Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
FÖRSKOLA I RÖRELSE OCH FÖRÄNDRING - Barn och pedagoger skapar mening tillsammans

FÖRSKOLA I RÖRELSE OCH FÖRÄNDRING - Barn och pedagoger skapar mening tillsammans

Häftad bok.

Gott skick. Studentlitteratur, 2015, 145 s., något hörnveck (hundöra), i övrigt. i mkt gott skick

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789144104348
Titel
Förskola i rörelse och förändring : barn och pedagoger skapar mening tillsammans
Författare
Dahlbeck, Per - Westlund, Kristina
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2015
Omfång
145 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
115 x 222 mm Ryggbredd 8 mm
Vikt
280 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Hur skapar vi en förskola som är meningsfull för barnen och dit varje barn går med lätta steg? Bokens författare, som alla drivs av en uttalad ambition att skapa just en sådan förskola, beskriver hur de arbetar för att få syn på och ta tillvara barns perspektiv, erfarenheter och lust att utforska. I boken skildras fyra projektarbeten som genomförts med barn i olika åldrar. Genom pedagogernas praxisnära dokumentation, undersökande arbetssätt och nyfikna blick får vi ta del av aktiviteter som gör skillnad för både barn och vuxna. Här ges en mängd exempel på vad det kan innebära att skapa möjligheter för barnen att utforska områden som de vuxna redan har kunskaper om. Men vi får också se hur pedagogerna fångar de tillfällen då barnen överskrider denna kunskap och erövrar områden som är helt okända för vuxna.

Förskola i rörelse och förändring kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare och som underlag för utveckling av förskoleverksamhet och förskollärares kompetensutveckling. Den är också angelägen för politiker, tjänstemän, förskolechefer och vårdnadshavare intresserade av förskoleverksamhet.