Tjugo Världar
Inbunden bok.
Nyskick. Konsultförlaget. 1:1 uppl. 1998. 203 s. Inbunden. 24x17cm. 585 gram. Det här är en ovanlig bok om marknadsföring. En bok som bland annat diskuterar framtiden utifrån begreppet "den sjunde generationen". Hur påverkar det vi gör idag dem som kommer efter oss? Sju generationer framåt? Hur planerar vi marknadsföringen för framtiden? I boken presenteras nya sätt att angripa traditionellt marknadstänkande. Allt med siktet inställt på framtiden och den snabba förändringstakt som råder på marknaden och i samhället. Författaren beskriver tre viktiga faser för ökad framtidsberedskap i marknadsföringen: 1) Faktorer i omvärlden som påverkar företag och marknader i framtiden. Avsnittet utgår från fyra förändringssfärer - den ekonomiska den digitala, den etiska och livsstilssfären. 2) Nyckelområden som morgondagens marknadsförare måste behärska för att skapa integrerad marknadsföring. Fyra nya begrepp introduceras - digitalt driven marknadsföring, relationsdriven, socialt driven och framtidsdriven marknadsföring. 3) Marknads-TAIDA - en praktisk metod för att skapa framtidsorienterad och integrerad marknadsföring. . Nyskick.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9170051674
- Titel
- Tjugo världar
- Författare
- Jörgen Jedbratt - Ivars Jægers - Mats Lindgren mfl
- Förlag
- Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 203 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- en här boken handlar om framtiden, eller i varje fall om betydelsefulla förändringar i tiden. Konsulterna och framtidsforskarna vid KAIROS Future AB delar med sig av sin syn på den värld som växer fram, och de utmaningar som företag, organisationer och individer ställs inför. De beskriver tjugo framväxande världar, drivkrafterna bakom dem och tänkbara utvecklingslinjer bortåt år 2010.
Läs om Symbolernas värld, Kvinnlighetens värld, Smarthetens värld, Pratandets värld, Biologins värld, Kundernas värld, Kretsloppets värld, Förströelsens värld och femton världar till. Vad betyder de för ditt företag, din organisation? Läs och begrunda.