Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Tjugo Världar

Tjugo Världar

Inbunden bok.

Nyskick. Konsultförlaget. 1:1 uppl. 1998. 203 s. Inbunden. 24x17cm. 585 gram. Det här är en ovanlig bok om marknadsföring. En bok som bland annat diskuterar framtiden utifrån begreppet "den sjunde generationen". Hur påverkar det vi gör idag dem som kommer efter oss? Sju generationer framåt? Hur planerar vi marknadsföringen för framtiden? I boken presenteras nya sätt att angripa traditionellt marknadstänkande. Allt med siktet inställt på framtiden och den snabba förändringstakt som råder på marknaden och i samhället. Författaren beskriver tre viktiga faser för ökad framtidsberedskap i marknadsföringen: 1) Faktorer i omvärlden som påverkar företag och marknader i framtiden. Avsnittet utgår från fyra förändringssfärer - den ekonomiska den digitala, den etiska och livsstilssfären. 2) Nyckelområden som morgondagens marknadsförare måste behärska för att skapa integrerad marknadsföring. Fyra nya begrepp introduceras - digitalt driven marknadsföring, relationsdriven, socialt driven och framtidsdriven marknadsföring. 3) Marknads-TAIDA - en praktisk metod för att skapa framtidsorienterad och integrerad marknadsföring. . Nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9170051674
Titel
Tjugo världar
Författare
Jörgen Jedbratt - Ivars Jægers - Mats Lindgren mfl
Förlag
Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
Utgivningsår
1998
Omfång
203 sidor
Bandtyp
Inbunden
Språk
Svenska
Baksidestext
en här boken handlar om framtiden, eller i varje fall om betydelsefulla förändringar i tiden. Konsulterna och framtidsforskarna vid KAIROS Future AB delar med sig av sin syn på den värld som växer fram, och de utmaningar som företag, organisationer och individer ställs inför. De beskriver tjugo framväxande världar, drivkrafterna bakom dem och tänkbara utvecklingslinjer bortåt år 2010.

Läs om Symbolernas värld, Kvinnlighetens värld, Smarthetens värld, Pratandets värld, Biologins värld, Kundernas värld, Kretsloppets värld, Förströelsens värld och femton världar till. Vad betyder de för ditt företag, din organisation? Läs och begrunda.