Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Medierätt 2

Medierätt 2

Häftad bok. Studentlitteratur. 4 uppl. 2011. 72 sidor.

Gott skick. Omslag slitet men inlaga i gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144076706
Titel
Medierätt 2
Författare
Daniel Tornberg - Katarina Ladenfors
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2011
Omfång
72 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
120 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Detta är den andra boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra medier.Medierätt 2 behandlarde grundläggande reglerna för reklam och marknadsföringmarknadsföringslagenandra viktiga marknadsrättsliga lagarinnebörden av ”god marknadsföringssed”regler för förmånserbjudanden och personliga förmåner.Denna fjärde upplaga är uppdaterad med hänsyn dels till den allmänna rättsutvecklingen på området, dels en ny marknadsföringslag som trädde ikraft den 1 juli 2008.Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet.Medierätt 1 behandlar yttrandefrihet och tryckfrihet i tryckta och digitala medier samt radio och tv.Medierätt 3 behandlar upphovsrätt och orienterar om övriga immateriella ensamrätter som aktualiseras i medieinnehållet.Fjärde upplaganMedierätt 1Medierätt 3