Medierätt 2
Häftad bok. Studentlitteratur. 4 uppl. 2011. 72 sidor.
Gott skick. Omslag slitet men inlaga i gott skick.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789144076706
- Titel
- Medierätt 2
- Författare
- Daniel Tornberg - Katarina Ladenfors
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 72 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 120 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är den andra boken i en serie om tre. Medierätt 1–3 tar tillsammans ett helhetsgrepp på mediejuridiken genom att fokusera på sådana lagar och regler som reglerar innehållet i våra medier.Medierätt 2 behandlarde grundläggande reglerna för reklam och marknadsföringmarknadsföringslagenandra viktiga marknadsrättsliga lagarinnebörden av ”god marknadsföringssed”regler för förmånserbjudanden och personliga förmåner.Denna fjärde upplaga är uppdaterad med hänsyn dels till den allmänna rättsutvecklingen på området, dels en ny marknadsföringslag som trädde ikraft den 1 juli 2008.Medierättsböckerna är skrivna för att användas på utbildningar inom medieområdet.Medierätt 1 behandlar yttrandefrihet och tryckfrihet i tryckta och digitala medier samt radio och tv.Medierätt 3 behandlar upphovsrätt och orienterar om övriga immateriella ensamrätter som aktualiseras i medieinnehållet.Fjärde upplaganMedierätt 1Medierätt 3
