Hur barn tänker och lär
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 1999. 336 sidor.
Gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Övertäckt namn på inlagans första blad. Aningen solkad i nederkant på pärmens insida samt på inlagans första blad. I övrigt hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789144007687
- Titel
- Hur barn tänker och lär
- Författare
- David Wood
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur barn tänker och lär är sedan flera år en uppskattad lärobok i kognitiv utvecklingspsykologi. Författaren gör en grundlig genomgång av olika teorier om barns inlärning och tänkande under skolåren. Han redovisar Piagets inflytelserika teori om tänkandets utveckling och jämför denna med bland annat Vygotskijs, Bruners och Skinners synsätt. Boken innehåller också utförliga avsnitt om barns språkutveckling, läs- och skrivförmåga samt utvecklingen av det matematiska tänkandet.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se