Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Mcquail's mass communication theory. 5th edition

Mcquail's mass communication theory. 5th edition

Häftad bok. Sage Publications Ltd. 5 uppl. 2005. 616 sidor.

Nära nyskick. ENGELSK TEXT. Format 23 x 18,5 x 3,5 cm Vikt 1.115 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, FEMTE upplagan, illustrerad med figurer i sv/v. "The Fifth Edition of this textbook provides a comprehensive, non-technical introduction to the range of approaches to understanding mass communication. Fully revised, and with new student-friendly features, McQuail's Mass Communication Theory: offers an integrated treatment of the major components of mass communication - the sender, the message, and the audience; considers all the diverse forms of mass communication in contemporary societies - television, radio, newspapers, film, music, the internet and other forms of new media; and demonstrates how theories of mass communication relate to the broader understanding of society and culture. Thoroughly up-to-date, this new edition includes: * a glossary of nearly a hundred key terms in media and communication * additional pedagogical features, such as break out boxes and end of chapter summaries * more contemporary media examples. The Fifth Edition takes full account of recent theory and research, particularly in relation to new media, globalization and topics related to cultural production (such as advertising, fashion and merchandizing). In this way, McQuail's Mass Communication Theory remains the most integrated and comprehensive introduction to the field." // Pärmarna har små tryckmärken, inga anteckningar, prisetikett finns på bakre pärmen. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [0230]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
1412903726
Titel
Mcquails mass communication theory
Författare
Denis Mcquail
Förlag
Sage Publications Ltd
Utgivningsår
2005
Omfång
624 sidor
Bandtyp
Pocket
Mått
186 x 232 mm
Vikt
1100 g
Språk
Svenska