Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Lysande utsikter (lättläst)

Lysande utsikter (lättläst)

Pocketbok. LL-förlaget. 2015. 245 sidor.

Mycket gott skick. Lättläst version. Flera beställningar, samma frakt.

Den föräldralöse pojken Pips liv tar en oväntad vändning när han under sin lärlingsperiod hos en smed får en stor summa pengar från en anonym välgörare. Från att ha haft minst sagt skrala framtidsutsikter öppnar sig möjligheten till ett liv i välstånd. Men vägen dit är kantad av svårigheter, och det är inte säkert att pengar är vägen till lycka.
Lysande utsikter publicerades först som följetong i tidskriften All Year Round 1860-1861. Till stilen är det en klassisk bildningsroman, med det för Charles Dickens så signifikanta karaktärsgalleriet.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789170535215
Titel
Lysande utsikter (lättläst)
Författare
Dickens, Charles
Förlag
LL-förlaget
Utgivningsår
2015
Omfång
245 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
110 x 178 mm Ryggbredd 18 mm
Vikt
188 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Pip bor i en liten by i England. Han är en fattig pojke utan föräldrar. Meningen är att han ska bli smed och gifta sig med någon i byn.
Men plötsligt blir Pip rik. En helt ny värld öppnar sig för honom. Han flyttar till London och lär känna den olyckliga tant Havisham och den vackra Estella.
Kan kärlek och pengar förändra en person? Är det lättare eller svårare att vara en god människa när man är rik?

Charles Dickens var en populär brittisk författare som levde på 1800-talet. Lysande utsikter är en av hans mest kända böcker. Dickens berättelser har ofta sjävbiografiska inslag. Hans egen uppväxt var också fattig. Han hatade orättvisor och brydde sig mycket om dem som hade det svårt.
Johan Werkmäster har bearbetat Charles Dickens klassiker till lättläst.