Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Corporate social responsibility : challenges and practices

Corporate social responsibility : challenges and practices

Häftad bok. Santérus Förlag. 1 uppl. 2010. 360 sidor.

Gott skick. Boken är i gott skick. Enstaka markeringar gjorda i boken.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789173350129
Titel
Corporate social responsibility : challenges and practices
Författare
Dobers, Peter
Förlag
Santérus Förlag
Utgivningsår
2010
Omfång
360 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
142 x 216 mm Ryggbredd 24 mm
Vikt
500 g
Språk
English
Baksidestext
"Företagens sociala ansvar" (CSR) är ett av många uttryck i tiden för företags långsiktiga ansvarstagande. Detta ansvar ställer dock höga krav på alla organisationer från så stora som länder och städer till globalt inriktade företag och små lokala företag. Ledarskapets utmaning är således enorm och grunden för att kunna möta denna utmaning vilar på identitet, värderingar och på att vi alla tar på oss rollen som ansvarstagande medborgare och sociala varelser. Boken speglar en mångfald av dessa utmaningar.

Corporate social responsibility is one of many popular expressions focused on long-term accountability of corporations. Such accountability, however, poses challenges since CSR issues transcend traditional boundaries of organizations, cities or countries and is relevant to globally oriented corporations, small local communities and self-sufficient family businesses alike. The leadership challenge in society is thus immense and the foundation to face this challenge rests on identity, values, and moral concerns of managers, consumers, and family members playing the roles of responsible citizens and accountable social beings.