Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare

Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare

Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2016. 334 sidor.

Nära nyskick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789127141964
Titel
Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare
Författare
Wiliam, Dylan
Förlag
Natur & Kultur Akademisk
Utgivningsår
2016
Omfång
334 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
174 x 241 mm Ryggbredd 23 mm
Vikt
720 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Här berättar Dylan Wiliams om varför formativ bedömning bör införas på svenska skolor, och vilka andra länder än Sverige som vill arbeta med formativ bedömning:

Dylan Wiliams bok Att leda lärares lärande – formativ bedömning för skolledare vänder sig till verksamma skolledare och studerande på rektorsprogrammet. Wiliams bok ger konkreta råd för hur man kan stödja lärare samt hur man kan finna tid till att låta lärare utveckla och förbättra sin praktik. Att uppmuntra och stödja ändrade klassrumspraktiker på din skola är det mest effektfulla du kan göra för att påverka elevers lärande. Dylan Wiliam beskriver hur införandet av formativ bedömning på skolor bevisat förbättrar elevresultat och effektiviserar undervisningen. 
Boken Att leda lärares lärande – formativ bedömning för skolledare beskriver hur framstegen efter införandet av formativ bedömning sedan kan utvärderas och bedömas. Dylan Wiliam har tillsammans med Siobhán Leahy även skrivit Handbok för formativ bedömning. Denna bok väder sig till skolledare, utifrån författarens övertygelse att en skolledares viktigaste uppgift är att förbättra sina medarbetares arbetsprestationer. (…) Att leda lärares lärande är högaktuell och innehåller mängder av forskningsresultat och referenser. Texten är lättläst såtillvida att författaren ofta använder jagform och inte drar sig från personliga ställningstaganden. Det finns många bra idéer om hur man som skolledare kan arbeta mer effektivt med lärarna t.ex. genom att hålla mycket strukturerade möten eller att låta elevernas behov styra lärarnas kompetensutveckling, inte lärarnas önskningar. En mycket intressant handbok med många argument för det som författaren förespråkar.

Elisabeth Sörhuus, BTJ-häftet nr 19, 2016