Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Värdefull förskola : perspektiv på värdepedagogiskt arbete

Värdefull förskola : perspektiv på värdepedagogiskt arbete

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 179 sidor.

Mycket gott skick. Några märken från hantering utvändigt. Ca 15 % av bokens sidor har understrykningar och enstaka noteringar i marginalen, i blyerts. Utöver detta är boken i väldigt fint skick invändigt.

När du handlar böcker av mig:

* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker. Du får ett försändelsenummer och kan följa paketets väg.

* Enhetsfrakt innebär att du kan köpa flera böcker av mig samtidigt utan att fraktkostnaden förändras. Jag har många annonser på Bokbörsen; både facklitteratur, skönlitteratur, barnböcker, tidskrifter och kurslitteratur.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144111018
Titel
Värdefull förskola : perspektiv på värdepedagogiskt arbete
Författare
Emilson, Anette - Moqvist-Lindberg, Ingeborg
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2016
Omfång
179 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
Vikt
269 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I förskolan möts människor med olika kulturell och social bakgrund, varför det inte är självklart vilka värden som är att betrakta som eftersträvansvärda. Värden anger hur vi helst bör handla, vad som är gott och ont, rätt och fel, bra och dåligt, fint och fult etc.
I Värdefull förskola fokuseras olika värdepedagogiska frågor i förskolans praktik. Värden ses som sociala konstruktioner som både medvetet och omedvetet kommuniceras och förhandlas i vardagliga situationer i förskolan.

Syftet med denna bok är att främst bidra med kunskap om kommunikationen av värden i förskolan, men också med verktyg i form av teoretiska begrepp för att tolka och förstå värden i praktiken. Innehållet är empirinära och bygger på data från intervjuer med lärare och förskolechefer samt videoobservationer av interaktioner mellan lärare och barn i förskolan. I första hand vänder sig boken till förskollärarstudenter samt verksamma i förskolan.