Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Nyanländas lärande och språkutvecklande arbetssätt : rapport från en forskningscirkel genomförd februari 2016 - december 2017

Nyanländas lärande och språkutvecklande arbetssätt : rapport från en forskningscirkel genomförd februari 2016 - december 2017

Häftad bok. Uppsala universitet. 2018. 92 sidor.

Nyskick. I denna rapport beskrivs processen i och resultatet av en forskningscirkel om nyanländas lärande och språkutvecklande arbetssätt. En utgångspunkt har varit begreppet stöttning - lärarens/pedagogens funktion som en sorts ”byggnadsställning” i elevens lärande. Det eleven inte klarar av på egen hand kan genomföras med rätt stöd - och i takt med att eleven utvecklas kan byggnadsställningen monteras ned. Stöttning har också varit en central aspekt i de fyra mindre projekt som deltagarna genomfört inom forskningscirkelns ramar. Forskningscirkeln har bedrivits inom Forum för samverkan på Uppsala universitet. Det är ett samarbete mellan universitetet och åtta kommuner i regionen: Enköping, Heby, Håbo, Knivsta, Sigtuna, Tierp, Uppsala och Östhammar. Forum för samverkans syfte är att bidra till ett ömsesidigt berikande kunskapsutbyte mellan förskola/skola/skolhuvudman och Uppsala universitet ( www.forumforsamverkan.uu.se).
Charlotte Engblom, universitetslektor vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789150626872
Titel
Nyanländas lärande och språkutvecklande arbetssätt : rapport från en forskningscirkel genomförd februari 2016 - december 2017
Författare
Engblom, Charlotte - Fallberg, Karin - Uppsala universitet. Forum för samverkan
Utgivningsår
2019
Språk
Svenska
Baksidestext
I denna rapport beskrivs processen i och resultatet av en forskningscirkel om nyanländas lärande och språkutvecklande arbetssätt. En utgångspunkt har varit begreppet stöttning - lärarens/pedagogens funktion som en sorts ”byggnadsställning” i elevens lärande. Det eleven inte klarar av på egen hand kan genomföras med rätt stöd - och i takt med att eleven utvecklas kan byggnadsställningen monteras ned. Stöttning har också varit en central aspekt i de fyra mindre projekt som deltagarna genomfört inom forskningscirkelns ramar. Forskningscirkeln har bedrivits inom Forum för samverkan på Uppsala universitet. Det är ett samarbete mellan universitetet och åtta kommuner i regionen: Enköping, Heby, Håbo, Knivsta, Sigtuna, Tierp, Uppsala och Östhammar. Forum för samverkans syfte är att bidra till ett ömsesidigt berikande kunskapsutbyte mellan förskola/skola/skolhuvudman och Uppsala universitet ( www.forumforsamverkan.uu.se).