Expansion - Strategi för affärsutveckling
Inbunden bok. Liber Ekonomi. 1:1 uppl. 2003. 226 sidor.
Nära nyskick.
Format 25 x 17 cm Vikt 575 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med sv/v figurer. Översättning: Christina Theander. INNEHÅLL: Förord 1. Inledning - expansion och värdeskapande 2. Varför expanderar företag? 3. Marknadens lönsamhet 4. Konkurrensfördelar på nya marknader 5. Etableringskostnader 6. Välja inträdesstrategi 7. Expansionsbeslut i praktiken 8. Resurser och val av portfölj 9. Organisationsdesign. Litteratur. Index.
// Inga anteckningar upptäckta. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [0563]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789147064809
- Titel
- Expansion - Strategi för affärsutveckling
- Författare
- Jacobsen, Erik W
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som gör att vissa lyckas expandera medan andra misslyckas? Hur tar man reda på om det är lönsamt att expandera på andra marknader? Här får du svar.
Läs mer
Med utgångspunkt i strategisk analys visar boken när expansion är lönsam och hur expansionsbeslut kan analyseras. Författarna de?nierar och sammanfattar följande analytiska steg som bör genomföras: de?niera och avgränsa marknaden, beräkna marknadens lönsamhet, identi?era konkurrensfördelar, beräkna kostnader för resursanskaffning, beräkna kostnader för aggressiv respons och välja ingångsstrategi.
Om författarna
Erik W. Jakobsen och Lasse B. Lien är verksamma vid Handelshögskolan BI i Oslo.
Fackgranskning: Lars Bengtsson, universitetslektor i företagsekonomi vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet.
Översättning: Christina Theander
