Expansion - Strategi för affärsutveckling
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2003. 226 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt slitage genom normal hantering. Inlaga ua, mycket varsamt läst. Med utgångspunkt i strategisk analys visar denna bok när expansion är lönsamt, och hur expansionsbeslut kan analyseras.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789147064809
- Titel
- Expansion - Strategi för affärsutveckling
- Författare
- Jacobsen, Erik W
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som gör att vissa lyckas expandera medan andra misslyckas? Hur tar man reda på om det är lönsamt att expandera på andra marknader? Här får du svar.
Läs mer
Med utgångspunkt i strategisk analys visar boken när expansion är lönsam och hur expansionsbeslut kan analyseras. Författarna de?nierar och sammanfattar följande analytiska steg som bör genomföras: de?niera och avgränsa marknaden, beräkna marknadens lönsamhet, identi?era konkurrensfördelar, beräkna kostnader för resursanskaffning, beräkna kostnader för aggressiv respons och välja ingångsstrategi.
Om författarna
Erik W. Jakobsen och Lasse B. Lien är verksamma vid Handelshögskolan BI i Oslo.
Fackgranskning: Lars Bengtsson, universitetslektor i företagsekonomi vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet.
Översättning: Christina Theander