Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Gemenskaper. Socialpedagogiska perspektiv

Gemenskaper. Socialpedagogiska perspektiv

Häftad bok. Bokförlaget Daidalos. 2013. 340 sidor.

Mycket gott skick. Lättare utvändiga bruksspår.

Se gärna även mina många andra annonser för samfrakt. Skickas välpackat och spårbart.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789171734211
Titel
Gemenskaper. Socialpedagogiska perspektiv
Författare
Eriksson, Lisbeth - Nilsson, Gunilla, fil. dr - Svensson, Lars A.
Förlag
Bokförlaget Daidalos
Utgivningsår
2013
Omfång
340 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
135 x 210 mm Ryggbredd 26 mm
Vikt
506 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Gemenskap är ett centralt begrepp i socialpedagogiken. Gemenskap med andra människor är nödvändigt för att man som individ ska utvecklas och kunna vara delaktig i samhället. Socialpedagogiken innehåller strategier för att skapa förutsättningar för gemenskap och samtal och kan därmed vara ett stöd för individen i dennes strävanden till ett aktivt liv tillsammans med andra.

Men det finns många olika sätt att se på begreppet gemenskap inom socialpedagogiken och därtill olika sätt att uppfatta ämnet som sådant. De fjorton texterna i antologin "Gemenskaper. Socialpedagogiska perspektiv" belyser modern socialpedagogik ur teoretiska såväl som praktiska ? verksamhetsmässiga ? synvinklar. Boken tar oss med till en rad olika sociala sammanhang ? ett sommarkollo, en samtalsgrupp för äldre, en mottagning för nyanlända, en trädgårdsterapeutisk verksamhet ... ? men inbjuder också till reflektion över hur vi resonerar kring mänskligt samspel.

De medverkande är samtliga verksamma inom områden med relevans för socialpedagogisk forskning.