Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Theories and perspectives in business administration

Theories and perspectives in business administration

Häftad bok.

Nyskick. En omfattande guide till teorier och perspektiv inom företagsekonomi för studenter och forskare. | Studentlitteratur AB, Utg. 2020 | Danskt band. 8:o (155x223 mm)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144127088
Titel
Theories and perspectives in business administration
Författare
Eriksson-Zetterquist, Ulla
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2020
Omfång
496 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 26 mm
Vikt
734 g
Språk
English
Baksidestext
Business administration is a scientific field described as complex, diverse, and eclectic. Acknowledging the multiplicity of the field and the many challenges faced by students of business administration, there is a need for a book on theories and perspectives and how they can be applied. This book outlines a broad set of contemporary and frequently used theories and perspectives.

Based on a selection conducted through a survey and discussions with colleagues, sixteen theories and perspectives are presented by the contributing authors. The book covers both a tradition based on the assumption of economic man and the more interpretivist-oriented traditions. It addresses undergraduate and graduate students who want to apply a specific theory or perspective to study phenomena within the field of business administration research.