Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Utbildningshistoria – en introduktion

Utbildningshistoria – en introduktion

Häftad bok. Studentlitteratur. 2:3 uppl. 2016. 517 sidor.

Gott skick. Vissa blyertsmarkeringar/understrykningar förekommer
Aktiveringskod för digital produkt finns på omslagets insida; jag vet inte om denna fortfarande fungerar eller ej.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144101798
Titel
Utbildningshistoria : en introduktion (bok + digital produkt)
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2015
Omfång
517 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
1127 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Utbildningshistoria – en introduktion ger en lättillgänglig presentation av och fördjupande resonemang kring det svenska utbildningssystemets historia.
I boken ges närmare beskrivningar av olika utbildningsformer som inkluderar förskolan, grundskolan, folkbildning och universitetet samt introduktioner till skolämnens historia, däribland svenska, historia och samhällskunskap. Därutöver anlägger författarna, flertalet ledande specialister inom de ämnen de skriver om, övergripande och tvärgående perspektiv på utbildningshistorien. Det handlar om frågor som rör utbildningens ekonomiska historia, lärarkårens utveckling, sociala förhållandens betydelse för utbildning, utbildningspolitik samt betyg och bedömning. Den andra upplagan är uppdaterad och innehåller dess­utom tre nya kapitel, vilka behandlar utbildningsväsendets förhållande till minoriteter samt yrkesutbildningens och matematikens historia.
Till boken hör en webbplats där bland annat kapitelsammanfattningar i form av bildspel, övningsuppgifter, tester och en grafisk beskrivning av utbildningssystemets utveckling bidrar till lärandet.
Boken vänder sig till blivande lärare samt studenter i exempelvis historia och pedagogik som behöver kunna placera skolans situation i ett vidare sammanhang och i ett längre tidsperspektiv.