Direkthandel - en affärsmöjlighet i tiden
Inbunden bok. Liber. 1:1 uppl. 2007. 152 sidor.
Nära nyskick.
Format 24,5 x 17 cm Vikt 455 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med figurer och foton i sv/v. En bok om den dolda distributionskanalen som globalt omsätter 750 miljarder kronor och engagerar 60 miljoner säljare. INNEHÅLL: Bokens författare och redaktörer. Förord 1. Att fånga direkthandelns själ. Praktikfall 1: Historien om Oriflame 2. Handelns roll och direkthandelns möjligheter. Praktikfall 2: Direkthandelns pionjärer: Singer, Avon, Lux, Tupperware, Amway och Mary Kay 3. Marknadsföring och direkthandel i det värdeskapande nätverkssamhället 4. Direkthandelns kärna: säljmöten i många former. Praktikfall 3: Hemparty med Tupperware 5. Att organisera direkthandel. Praktikfall 4: Bertmarks Förlag knackar på dörren 6. Direktförsäljarens personlighet och utveckling 7. Motivation och drivkrafter. Praktikfall 5: Om ledarskap och teambuilding: Forever Living Products 8. Kvinnor som företagare i direkthandeln 6. Starta eget av flera skäl: Lingon & Blåbär, Alpnaering och Madame Chic 9. Intresseorganisationer och etiska regler 10. Why Are We Hot? Index.
// Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [0995]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789147087266
- Titel
- Direkthandel - en affärsmöjlighet i tiden
- Författare
- Ohlsson Eva-Karin - Gummesson Evert
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 152 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 457 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en presentation av direkthandeln samt konkreta tips för hur man lyckas som direkthandelsföretagare.
Läs mer
Direkthandeln är en relativt okänd del av det svenska näringslivet. Den är butikslös och säljer direkt till konsument vid personliga möten. Även om den är en liten del av den totala handeln omsätter den i Sverige 2,5 miljarder kr och engagerar 100 000 säljare, majoriteten kvinnor på deltid. Motsvarande siffror globalt är 750 miljarder kr och 60 miljoner säljare.
I boken medverkar ett tiotal författare från högskola och näringsliv. I nio kapitel presenteras handelns uppgift i samhället, direkthandelns arbetssätt och möjligheter, den moderna marknadsföringen i det värdeskapande nätverkssamhället, ledarskapets och motivationens stora betydelse, kvinnans roll i direkthandeln samt intresseorganisationer och etiska regler. I sex praktikfall ges en inblick i svenska och internationella direkthandelsföretags verklighet.
Om författarna
Evert Gummesson är professor i företagsekonomi vid Stockholms universitet och Sveriges internationellt mest etablerade marknadsforskare. Eva-Karin Ohlsson är lärare, kommunikatör och projektledare med mångårig erfarenhet.
