Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Pedagogik inom vård och omsorg - VÅRDlitt 59

Pedagogik inom vård och omsorg - VÅRDlitt 59

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 143 sidor.

Mycket gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 215 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med teckningar, figurer i sv/v. INNEHÅLL: Inledning 1. Sjuksköterskans pedagogiska funktion och skolning i ett historiskt perspektiv 2. Pedagogiska traditioner av betydelse för patientundervisning 3. Sjuksköterskans pedagogiska funktion och kompetens i mötet med närstående 4. Sjuksköterskans pedagogiska verksamhet 5. Sjuksköterskan som handledare samt Register mm. // Enstaka understrykningar och marginalanteckningar i blyerts, pärmarna har små hanteringsspår, klisteretikett finns på bakre pärmen. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [2229]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9144024363
Titel
Pedagogik inom vård och omsorg - VÅRDlitt 59
Författare
Madeleine Bergh - Febe Friberg - Birgitta Gedda - Eva Häggström
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2003
Omfång
143 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
213 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I denna bok är det sjuksköterskans pedagogiska funktion och kompetens som står i fokus. Vi är dock övertygade om att mycket av det som presenteras är allmängiltigt för alla som arbetar med pedagogiska frågor inom vård- och omsorgsverksamhet och inom olika utbildningar. Förhoppningen är att boken ska tjäna som diskussionsunderlag för att lyfta fram de pedagogiska frågorna.
Boken omfattar följande områden:
• sjuksköterskans pedagogiska uppgifter och utbildning under perioden 1916 till 1992
• olika pedagogiska traditioners betydelse för patientundervisning
• sjuksköterskans funktion och kompetens i närståendeundervisning
• olika förhållningssätt till hälsa och sjukdom samt lärande i ett folkhälsoperspektiv
• sjuksköterskan som handledare för studenter under den verksamhetsförlagda utbildningen. Läs mer om boken på studentlitteratur.se