Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Den store Gatsby / Lättläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789170534942
Titel
Den store Gatsby / Lättläst
Författare
F. Scott Fitzgerald
Förlag
LL-förlaget
Utgivningsår
2014
Omfång
122 sidor
Bandtyp
Häftad
Språk
Svenska
Baksidestext
Det är 1920-tal i USA. Nick flyttar till ett rikt område utanför New York. Där börjar han umgås med landets allra förmögnaste människor. De arbetar inte, i stället går de på partyn, dansar och dricker drinkar. Granne med Nick bor en märklig man som kallas för Den store Gatsby. I Gatsbys väldiga hus hålls fantastiska fester. Men ingen känner Gatsby. Vem är han? Den store Gatsby är en av 1900-talets mest berömda böcker. Det är en berättelse om livet i lyx, men också om grymhet, svek och olycklig kärlek. Här är boken återberättad till lättläst svenska av författaren Johan Werkmäster.