Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Vi kommer totalt dominera : Om utomhusreklam som demokratifråga

Vi kommer totalt dominera : Om utomhusreklam som demokratifråga

Häftad bok.

Nyskick. Vi kommer totalt dominera - En bok som utforskar utomhusreklamens påverkan på demokratin i offentliga rum. | Dokument Press, Utg. 2021 | Häftad. 4:o (214x299 mm)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789188369642
Titel
Vi kommer totalt dominera : om utomhusreklam som demokratifråga
Författare
Fanni, Maryam
Förlag
Dokument Press
Utgivningsår
2021
Omfång
105 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
214 x 299 mm Ryggbredd 9 mm
Vikt
485 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Allt fler städer tecknar avtal med företag som distribuerar utomhusreklam. Företagen erbjuder möbler för utomhusmiljö i utbyte mot få sälja reklam på föremålen och på annonstavlor. Städer och kommuner slipper kostnader och ansvar för möbler i det offentliga rummet, men förlorar samtidigt rätten att bestämma hur rummet ska gestaltas. Vi kommer totalt dominera visar att demokrati är också är en rumslig fråga, och att reklamdistributionsföretagens ökade inflytande är problematisk för demokratin. Vi kommer totalt dominera om utomhusreklam som demokratifråga tar avstamp i formgivaren Maryam Fannis affischserie Västerås avtal med Clear Channel som gjordes för Västerås konstmuseum 2019. Clear Channel är idag världens ledande företag för utomhusreklam, och Västerås stad har ett mångårigt avtal med dem. Affischerna lyfter fram företagets egna ord, som talar om dominans och expansion, och visar samtidigt att det finns fler än ett sätt att möblera staden.Med exempel från städer som Bergen, Stockholm och Saõ Paulo, och med inspiration från konstnärskap som Guerrilla Girls och rörelser som Byen vår, bidrar en rad författare till att fördjupa bilden av utomhusreklamens och reklamdistributionsföretagens roll i relation till det offentliga rummet.Förutom Maryam Fanni och Monica Sand medverkar Ståle Holgersen, Catharina Gabrielsson, Anna Wignell och Katrin Ingelstedt.