Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Kinesiska turister - vad vill de ha? : Fakta, tips och lyckade exempel
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789197593762
Titel
Kinesiska turister - vad vill de ha? : Fakta, tips och lyckade exempel
Författare
Fredriksson, Ingemar
Förlag
ProcentFörlaget
Utgivningsår
2014
Omfång
254 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
155 x 215 mm Ryggbredd 20 mm
Vikt
635 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Världens företag, länder, regioner och orter har aldrig tidigare stått inför en så stor affärsmöjlighet som man har så lite kunskap om hur man ska hantera. Många entreprenörer har, mer eller mindre på allvar, drömt om att kunna sälja bara en enda produkt till varje kines. Den drömmen blir nu snabbt en möjlighet för många hotell, restauranger, butiker och attraktioner tack vare kinesiska resenärer som sedan 2012 är världens största turistgrupp. Tyvärr är att kunskapen om de kinesiska turisternas behov katastrofalt låg. Vad de vill äta, göra, köpa eller hur de vill bo och vilka platser de vill besöka, skiljer sig radikalt från andra turisters behov. I den här boken förklarar vi vad som är annorlunda och varför. I slutet av varje kapitel ger vi tips på hur man enkelt kan anpassa sina erbjudanden för att ge kinesiska turister det de vill ha. Vi ger även en hel del exempel på vad andra gör för att locka dem till sig, för det är naturligtvis många som redan satsar stora pengar på detta. Slaget om de kinesiska turisterna har alltså börjat, men lika viktig ammunition som pengar för att vinna slaget, är kunskap. Vad vet du om deras behov?
INGEMAR FREDRIKSSON har gedigen erfarenhet inom management, affärsutveckling och marknadsföring. Han har tidigare skrivit flera böcker, bland annat om lönsamhetsutveckling. Modellen från denna bok används av flera internationella konsultföretag samt i undervisningen på affärsskolor.

LU WEN har en examen i ekonomi från Fudan-universitetet i Shanghai och ett förflutet inom finansvärlden. Tillsammans har de en såväl akademisk som jordnära kunskap och erfarenhet av mötet mellan öst och väst samt hur detta kan användas inom affärsutveckling.