Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Make me not me : produktberättelser som säljdrivare och identitetsbyggare

Make me not me : produktberättelser som säljdrivare och identitetsbyggare

Inbunden bok. ProcentFörlaget. 1 uppl. 2015. 240 sidor.

Nära nyskick. Oläst och fin.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789197593779
Titel
Make me not me : produktberättelser som säljdrivare och identitetsbyggare
Författare
Fredriksson, Ingemar
Förlag
ProcentFörlaget
Utgivningsår
2015
Omfång
240 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
155 x 215 mm Ryggbredd 18 mm
Vikt
600 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Behöver vi verkligen fler prylar?

Trots att de flesta nog svarar ”Nej” lanseras tusentals nya produkter och tjänster varje dag. Dessa tävlar med ett överflöd av befintliga produkter om att synas i historiens mest intensiva informationsflöde. Traditionell reklam är ingen kostnadseffektiv lösning längre, så hur kan man lyckas intressera konsumenter? I den här boken ges svaret. Det handlar om att anpassa sig till kraven i Underhållningssamhället, vilket innebär produktberättelser som både är säljdrivande och identitetsbyggande.
Boken innehåller mängder av exempel och bland annat berättas om hur en av världens vanligaste frukostvanor ursprungligen kom till som ett sätt att motverka onani. Vi får även förklarat begrepp som Business mindfulness, Plaskebyfenomenet och Laberoretorik. Dessutom beskrivs hur ett enda ord kan få oss att välja ägg från höns som mår sämre samt hur man kan få konsumenter att betala 12 gånger mer för en tallrik gröt. Boken tillhandahåller avslutningsvis en enkel modell för hur man bygger bra produktberättelser med fyra byggstenar, fem saker som säljer och tre ”K”.
Ingemar Fredriksson har lång erfarenhet av affärsutveckling och marknadsföring. Han har arbetat med såväl svenska som internationella företag i ledande befattning under 25 års tid. Ingemars tidigare böcker har alla legat på olika topplistor, flera av dem under många års tid, och de har alla fått både positiva recensioner och medial uppmärksamhet.