I lätt sällskap - lättlästa berättelser
Inbunden bok. En bok för alla. 1995. 301 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
LL-böcker är lätta att läsa och förstå. De är också roliga, spännande, vackra och känslostarka böcker. Många LL-böcker är bilderböcker, där bilderna berättar.
”I lätt sällskap” är en samlingsbok med olika slags LL-böcker. Du kan välja bland kärleksromaner, deckare, bildberättelser, spökhistorier, sagor och dikter. Här hittar du också några berättelser av Selma Lagerlöf och Lars Ahlin omskrivna till lättläst. Bland texterna finns många bilder.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789174488722
- Titel
- I lätt sällskap - lättlästa berättelser
- Författare
- Fredriksson, Inger
- Förlag
- En bok för alla
- Utgivningsår
- 2001
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 598 g
- Språk
- Svenska
