Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Strategi - en introduktion

Strategi - en introduktion

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2004. 345 sidor.

Mycket gott skick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 500 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, ANDRA reviderade upplagan, sv/v illustrerad med figurer. Norska originalets titel: Innføring i strategi. Översättning: Geije Johansson. INNEHÅLL: Förord. Inledning. Sammandrag av de olika kapitlen 1. Introduktion till strategiämnet 2. Strategiområdets historiska utveckling 3. Strategiska processer 4. Utformning av vision, affärsidé och mål 5. Strategisk analys - externa faktorer 6. Strategisk analys - interna faktorer 7. Val av strategier 8. Implementering 9. Utvärdering och kontroll. Litteraturförteckning. Sakregister.
// Inga anteckningar, pärmarna har mindre hanteringsmärken främst vid kanterna. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [1384]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144027777
Titel
Strategi : en introduktion
Författare
Göran Roos - Georg von Krogh - Johan Roos - Kristine Jacobsen
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2004
Omfång
345 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
501 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Strategi - en introduktion är en ny och reviderad upplaga av den grundläggande boken inom strategiämnet. Syftet med boken är att skapa förståelse för strategi såväl teoretiskt som praktiskt. Boken fokuserar främst på dagens näringsliv, men ger även en historisk bakgrund till ämnet. Här presenteras och förklaras både grundläggande ramverk och modeller samt nyare ämnen inom affärsstrategin. IT-utvecklingens inverkan behandlas och författarna tar upp nya sätt att betrakta företag. Det riktas också uppmärksamhet mot den komplexitet och osäkerhet som omger företag i dagens ekonomi och visar hur dessa förhållanden påverkar strategiska beslut.Boken vänder sig både till företagsledare som vill förnya sina kunskaper inom strategiämnet och till studenter som önskar en grundläggande introduktion till ämnet.