Boken om säljhinder - Sales Call Reluctance. Varför vissa säljare är med framgångsrika än andra
Inbunden bok. BelBin Svenska AB. 2002. 392 sidor.
Mycket gott skick.
Format 25 x 17 x 3 cm Vikt 935 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad i sv/v med figurer och tabeller. Originalets titel: The Psychology of Sales Call Reluctance - Earning What You're Worth in Sales. Översättning: Tamarind Translation. INNEHÅLL: Förord. DEL I - Hur säljhinder tar sig uttryck 1. Den osynlige mannen 2. Skenhinder 3. Säljhindrens tolv ansikten DEL II - Recepten 4. Inledning till recepten 5. Tankejustering 6. Dämpning av känslighet för hot 7. Negativ bildprojicering 8. Inventering av rädsla 9. Tankezappning 10. Kompletterande motåtgärder. Bilaga - Forskningen (Forskning om säljhinder).
// Främre pärmen har ett mindre tryckmärke, inga anteckningar. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [3030]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9163128497
- Titel
- Boken om säljhinder Sales Call Reluctance
- Författare
- George W Dudley - Shannon L Goodson
- Förlag
- BelBin Svenska AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 392 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 250 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 913 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Övervinn din rädsla för att marknadsföra dig själv
Det är inte bara prestationen som gör en säljare framgångsrik. Forskarna George W Dudley och Shannon L Goodson har upptäckt något som är mycket viktigare, nämligen "self-promotion", att marknadsföra sig själv. Många välbetalda och inflytelserika månniskor har inte uppnått sin ställning enbart genom teknisk kompetens. De har kommit långt genom att avsiktligt synliggöra sig själva.
Vissa människor är naturliga marknadsförare. De har en intuitiv känsla för att profilera sig själva. För andra, oftast de mest lojala, motiverade och förtjänstfulla, känns det svårt att slå på trumman för sig själva. De förblir osynliga på grund av detförlamande tillstånd som författarna kallar rädslan att markandsföra sig själv.