Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Konstföretaget : Mellan spektakelkultur och kulturspektakel

Konstföretaget : Mellan spektakelkultur och kulturspektakel

Häftad bok.

Nyskick. Utforska kopplingen mellan konst och företagande i Pierre Guillet de Monthouxs bok om konstföretag och hur de skapar estetiska värden och upplevelser. | Bokförlaget Korpen, Utg. 2022 | Häftad. 8:o (140x218 mm)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789188383877
Titel
Konstföretaget : mellan spektakelkultur och kulturspektakel
Författare
Guillet de Monthoux, Pierre
Förlag
Bokförlaget Korpen
Utgivningsår
2022
Omfång
322 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
140 x 218 mm Ryggbredd 35 mm
Vikt
510 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Är företag konstverk om företagande är en konstnärlig handling? Den moderna och samtida konsten är vidgad till att omfatta performances, happenings, installationer och andra former som kräver lika noggrann organisering som annan produktion.  Sådana konstföretag kan bli modeller för annat företagande som också skapar estetiska värden och upplevelser. Tekniker, publiken och kritikerna samverkar med konstnärer för att skapa konstföretag. Hur går detta till? Hur har konstnärer inom teatern själva artikulerat vad detta estetiska företagande handlar om? Hur kan företagshandling ge konsten liv i konstföretaget?Konstföretaget utgör band VI av Pierre Guillet de Monthouxs Företagets filosofi I-VIII.Pierre Guillet de Monthoux är sedan 1970-talet pionjär inom den växande forskning som rör konst och företag. Han är professor i filosofi och management vid Copenhagen Business School, och Academic Director för SSE Art Initiative vid Handelshögskolan i Stockholm och dess forskningsprogram Experiments in Art and Capitalism.