Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Barn som väcker funderingar : se, förstå och hjälpa förskolebarn med en annorlunda utveckling

Barn som väcker funderingar : se, förstå och hjälpa förskolebarn med en annorlunda utveckling

Häftad bok. Pavus Utbildning. 2010. 144 sidor.

Mycket gott skick. Genom kunskap om utvecklingsområden som kan vara försenade och funktioner som kan vara nedsatta kan pedagogen tolka barnens beteende och hjälpa dem att utvecklas. Med rätt bemötande och hjälpmedel kan de här barnen också vara en tillgång för gruppen.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789197666022
Titel
Barn som väcker funderingar : se, förstå och hjälpa förskolebarn med en annorlunda utveckling
Författare
Gunilla Gerland - Ulrika Aspeflo
Förlag
Pavus Utbildning
Utgivningsår
2010
Omfång
144 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
270 g
Språk
Svenska
Baksidestext
“Barn som väcker funderingar är mycket väl strukturerad,
på helt rätt nivå och tydlig och informativ. Boken innehåller många exempel ur verkligheten, det är lätt att känna igen både förskolemiljön och barn man mött i sitt arbete. Här finns kloka kommentarer och konkreta förslag som gör att man också känner att man får verktyg med sig att plocka fram i vardagen. Jag tror att boken kommer att bli mycket uppskattad av, och vara till stor nytta för, förskolepersonal som möter dessa barn som just väcker funderingar.”
Viktoria Ringkvist, barnskötare , Föräldrakooperativet Filifjonkan, Malmö

”I boken Barn som väcker funderingar finns svaren på
många av de frågor vi som arbetar i förskolan har när
vi möter barn med andra eller särskilda behov. En mycket hoppfull bok!”
Lena Magnusson, förskollärare och pedagogisk ledare, Stockholm