Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Skolan möter förskolan och fritidshemmet

Skolan möter förskolan och fritidshemmet

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 163 sidor.

Nära nyskick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 250 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. INNEHÅLL: Förord. Författarpresentation. Inledning 1. Förskolepedagogiken möter skolan - utgångspunkter för förändring 2. Om begreppen samarbete, samverkan och integration i svenska läroplaner 3. Att arbeta i en integrerad verksamhet 4. Att förbereda barnet för skolan 5. Räkna med textil 6. Fritidspedagogen - en av lärarna i skolan. Sakregister.
// Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av Boklöf [3631]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
914401337X
Titel
Skolan möter förskolan och fritidshemmet
Författare
Monica Hansen Orwehag - Ann Brorman - Inge Johansson - Birgitta Davidsson - Birgitta Siller - Susanne Björkdahl Ordell
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2000
Omfång
163 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
250 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Författarna tar i denna bok upp viktiga frågor kring mötet mellan skola, förskola och fritidshem. Den är utarbetad i syfte att öka förståelsen för och insikten om de betingelser som kan ha betydelse för samverkan och integration mellan de olika verksamhetsformerna. Boken belyser bl.a. hur de styrdokument som ska vägleda arbetet i skolan vuxit fram och vilka tankar som varit styrande för det pedagogiska arbetet. Erfarenheter från utvecklingsarbete med integrering av de olika verksamheterna visar hur detta kan stimulera till nya tankar vilka leder till reflektion och förståelse för de problem som oundvikligen uppstår när två skilda traditioner möts. Vilken roll fritidspedagogen kan och bör ha behandlas i ett särskilt kapitel.
Boken är avsedd för såväl studerande inom lärarutbildningen och barn- och ungdomspedagogiskt program som för yrkesverksamma lärare, förskollärare och fritidspedagoger.