Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Samtal med barn : metodiska samtal med barn i svåra livssituationer

Samtal med barn : metodiska samtal med barn i svåra livssituationer

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2010. 256 sidor.

Mycket gott skick. Svagt veck på främre pärmen. lätt nött vid rygghuvudet. inlagan mycket bra.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144056340
Titel
Samtal med barn : metodiska samtal med barn i svåra livssituationer
Författare
Øvreeide, Haldor
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2009
Omfång
256 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 222 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
370 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Den här boken är skriven för att uppmuntra till flera samtal med barn som har det svårt, och är därför till nytta för alla som arbetar med barn. Genom fler och bättre samtal med barn kommer barnets perspektiv och behov fram. På så sätt kan deras vård och rättigheter förbättras. Boken är värdefull i all relevant yrkesutbildning. Speciellt lämpad är boken för dem som ska möta barn och deras vårdnadshavare i olika beslutssituationer: i hemmet, i skolan, i fosterhem och på institutioner. Författaren inför ett kommunikationsteoretiskt perspektiv på barns upplevelse, självinsikt och utveckling. Det öppnar för en ny och fördjupad insikt om barnets sociala position i vårdnadsfrågor och för ett samtalsmetodiskt och utvecklingsstödjande sätt att närma sig barnet. Förutom att författaren bygger upp en teori som generellt kan vara användbar i arbetet med barn, utlöser denna teori konkreta anvisningar om hur vi kan bygga upp kontakt och dialog med barnet utifrån våra egna roller och uppdrag. Boken innehåller rikligt med exempel från olika samtalssituationer med barn.