Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144103020
Titel
Kommunikativt ledarskap : den nya tidens ledarskap i värdeskapande nätverk
Författare
Hamrefors, Sven
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2014
Omfång
224 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
300 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Kommunikativt ledarskap ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan. I dagens komplexa värld är det nödvändigt att utveckla förmågan att samverka i värdeskapande nätverk. Det medför krav på att utveckla ett kommunikativt ledarskap i två viktiga avseenden. Det grundläggande är ett ideologiskt ledarskap som kommunicerar organisationens profil. Detta stärker förmågan att skapa effektiva relationer till aktörer som man samarbetar med i förädlingsprocesser. Vidare måste organisationen utveckla ett kontextuellt ledarskap som kan skapa balanserande relationer till nätverkets mångfald av aktörer.

Den här boken analyserar hur ett sådant kommunikativt ledarskap kan gestalta sig för att kunna utveckla organisationens totala kommunikationsförmåga. Eftersom allt kommunicerar måste ledningen skapa en organisatorisk situation där processer, strukturer, social interaktion och omvärldsrelationer samverkar i en harmonisk helhet. Detta moderna ledarskap utmanar traditionellt ledarskap, genom sin betoning på att utveckla organisationens innovations- och affärsskapande förmåga. Kommunikativt ledarskap lämpar sig för akademisk utbildning inom företagsledning eller kommunikation, samt för de praktiker som söker inspiration till sin egen ledarskapsutveckling. Boken är ett bidrag till en ny generation ledare som inser betydelsen av att utveckla organisationens kommunikativa egenskaper – så att de fungerar som drivkrafter för dess värdeskapande förmåga i en utmanande närverksmiljö.