Mediekunskap och Mediekommunikation
Häftad bok. Bonnier Utbildning. Tredje uppl. 2003. 252 sidor.
Nära nyskick. Oläst bok. Boken visar hur mediesamhället har vuxit fram, hur media påverkar oss och hur medieindustrin fungerar. Varför har varumärken blivit så viktiga? Vad är det egentligen vi söker när vi handlar? Hur analyserar man annonser efter dolda budskap? Boken var i första hand avsedd för gymnasiets Medieprogram och andra kommunikationsinriktade utbildningar. Innehåller många checklistor, verklighetsnära exempel och fördjupande litteratur. Författarna är båda verksamma inom medieområdet.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9162257536
- Titel
- Mediekunskap och Mediekommunikation
- Författare
- Hans-Erik Hallin - Jörgen Hallström
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 252 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 225 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 569 g
- Språk
- Svenska