12 principer för kommunikation
Inbunden bok. Liber AB, Malmö. 1:1 uppl. 2007. 93 sidor.
Mycket gott skick. Ett fåtal blyertsunderstrykningar förekommer. "Kommunikativ förmåga, vad är det? Är den medfödd och beständig? Eller kan den förvärvas och utvecklas genom träning? Hur tränar man i så fall? Vilka är nycklarna till framgång? 12 principer för kommunikation belyser frågor som ständigt återkommer när man talar om kommunikation. Det kan gälla lyssnandets konst, ryktesspridningens anatomi, fällor vid nyhetsförmedling, vikten av en värdegrund och risken att själv ställa sig i vägen för sitt budskap. [...]"
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789147086399
- Titel
- 12 principer för kommunikation
- Författare
- Hanson, Hans Ingvar
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 96 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 262 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- En bok för alla som sysslar med kommunikation och reklam – i utbildning, företag, offentliga sektorn, organisationer, reklambyråer, konsulter osv. Den ger tolv tidlösa grundprinciper för kommunikation.
Boken fick hedersomnämnande i årets marknadsföringsbok 2007 av Sveriges Marknadsförbund.
Om författarna
Hans Ingvar Hanson var under tjugo år VD för Relationskonsult. Nu är han konsult i eget bolag. Han har uppmärksammats för banbrytande idéer under årens lopp och är en välkänd auktoritet inom kommunikation. Författare till flera böcker. Sveriges Informationsförening gav honom 2004 informationsbranschens Rubinpris för hans insatser.
