Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Interkulturella perspektiv. Pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer

Interkulturella perspektiv. Pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2:2 uppl. 2017. 281 sidor.

Nära nyskick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 415 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, ANDRA helt omarbetade upplagan, illustrerad med fåtal sv/v figurer. INNEHÅLL: Förord till andra upplagan. Kapitelpresentation 1. Interkulturella perspektiv 2. Identiteters konfigurationer 3. Nyanlända 4. Föräldrasamverkan 5. Koloniala diskurser och rasifieringspraktiker 6. Interkulturell pedagogisk kompetens 7. Kan interkulturellt lärande bidra till fred i världen? 8. Musikundervisning för social utveckling och ökad integration 9. Medan klyftorna vidgas talar vi om värdegrund 10. Att bli till i mångverklighet. Författarpresentationer.
// Inga anteckningar, diskreta små bläddermärken i hörnen. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [0284]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144109732
Titel
Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer
Författare
Lorentz, Hans - Bergstedt, Bosse
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2016
Omfång
281 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
152 x 223 mm Ryggbredd 17 mm
Vikt
420 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Inom utbildning och pedagogik blir interkulturella frågeställningar allt viktigare. Hur förhåller vi oss till mångkulturalitet? Hur hanterar vi skillnader och likheter av olika slag?
I denna helt reviderade andra upplaga av Interkulturella perspektiv presenteras såväl nya teoretiska perspektiv som aktuella forskningsresultat. Författarna beskriver och analyserar hur vi konstruerar likheter och skillnader, hur vi kan utveckla en förmåga att lära av det främmande som finns både hos oss själva och hos den Andre. Interkulturella perspektiv är helt enkelt nödvändiga för att vi i pedagogiska sammanhang ska kunna förstå och förhålla oss till vår egen globaliserade och mångkulturella värld av i dag.
Interkulturella perspektiv är avsedd som kurslitteratur vid lärarutbildningar samt vid andra pedagogiska utbildningar på universitet och högskola. Den är också lämplig som litteratur vid fortbildning av lärare, pedagoger och skolledare samt vänder sig till alla som är intresserade av postmoderna pedagogiska frågor i mångkulturella lärandemiljöer.