Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
R'app'artyg och spekt'app'el : yrkesprofessionell digital kompetens i förskolan

R'app'artyg och spekt'app'el : yrkesprofessionell digital kompetens i förskolan

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2018. 352 sidor.

Nära nyskick. Små spår av hantering på pärmhörn men inlaga i nyskick.
Illustrerad i färg.

P&P 240331

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144121116
Titel
R'app'artyg och spekt'app'el : yrkesprofessionell digital kompetens i förskolan
Författare
Hardersen, Barbro
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2018
Omfång
352 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
924 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Denna grundläggande bok handlar om hur och varför digital kompetens bör få mer plats i förskolan. En bred översikt över teoretiska perspektiv och nyare forskning om småbarns digitala lek, utforskande och lärande presenteras här på ett praktiskt orienterat och ämnesöverskridande sätt.
Vad är det som gör digital kompetens yrkesprofessionell för förskollärare?
Hur ska förskolan kunna hitta sin plats och göra sin stämma hörd i medie- och informationssamhället?
I mångfalden av digitala tjänster och teknik, vad är det som är viktigt när förskolesektorn ska göra sina val å egna och förskolebarns vägnar?

Att integrera ”det digitala samhället” med förskolan handlar inte om teknik i sig, utan om att göra pedagogisk praktik till digital pedagogisk praktik. Det har nu blivit dags för förskolorna att hitta sin egen digitala väg, men för att detta ska kunna ske på ett förnuftigt och ändamålsenligt sätt måste också förskoleyrket trampa upp nya stigar på egen mark. Boken förmedlar exempel som studenter och förskolepersonal kan inspireras av. De som arbetar med barn kan göra teoretisk kunskap levande genom att tillsammans med övriga av förskolans pedagogiska personal pröva, reflektera och diskutera.