Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Småbarnspedagogik - Fenomenologiska och estetiska förhållningssätt

Småbarnspedagogik - Fenomenologiska och estetiska förhållningssätt

Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2006. 272 sidor.

Mycket gott skick. Detta är en bok om de minsta barnen i förskolan. Genom författarnas beskrivningar av viktiga händelser och processer i barnens liv i förskolan får läsaren förståelse för de minsta barnens perspektiv. Boken behandlar skilda områden som de minsta barnens kroppsliga och emotionella uttryck, barnens samspel, inskolning, små barns förhållande till musik och andra estetiska uttrycksformer, lek, drama och humor. Förskollärarens utmaning blir att kunna växla mellan att vara deltagare, stöd och uppmärksam observatör.

Om författarna
Synnøve Haugen är högskolelektor i pedagogik, Gunvor Løkken är professor i förskolepedagogik och Monika Röthle är lärare.
Översättning: Eva Trädgårdh

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147053216
Titel
Småbarnspedagogik
Författare
Haugen, Synnøve
Förlag
Liber
Utgivningsår
2006
Omfång
272 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
166 x 238 mm
Vikt
462 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Detta är en bok om de minsta barnen i förskolan. Genom författarnas beskrivningar av viktiga händelser och processer i barnens liv i förskolan får läsaren förståelse för de minsta barnens perspektiv. Boken behandlar skilda områden som de minsta barnens kroppsliga och emotionella uttryck, barnens samspel, inskolning, små barns förhållande till musik och andra estetiska uttrycksformer, lek, drama och humor. Förskollärarens utmaning blir att kunna växla mellan att vara deltagare, stöd och uppmärksam observatör.