IT service management i praktiken
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur. uppl.2:4. 2014. 442 s. 15,5 x 22cm. Pärmen har lätt yt- och kantslitage. Ett läsveck på ryggen. Inlagan ren och fin.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789144048239
- Titel
- IT Service Management i praktiken
- Författare
- Haverblad, Angelica
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 442 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 640 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- IT Service Management är en strategi som ska säkerställa att IT-tjänster levereras med överenskomna servicenivåer och omfattar IT-processer som kan etableras och förbättras för effektiv och kontrollerad tjänsteleverans med hög kvalitet till rimlig kostnad. I denna nya upplaga har texten i stora delar reviderats och uppdaterats, flera avsnitt utökats och nya kapitel tillkommit som bland annat roller, nyckeltal, tjänsteportfölj, välja verktyg, relation till IT-styrning och business case för IT Service Management. Boken innehåller praktiska exempel, checklistor och mallar.Ambitionen med boken är att den ska vara ett stöd och vägvisare för att lyckas med tillämpning av IT Service Management i praktiken.
