Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Made to stick
Made to stick Made to stick

Made to stick

Häftad bok. Random House UK. 2008. 294 sidor.

Hyggligt skick. Första 3-4 sidorna utrivna.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9780099505693
Titel
Made to stick
Författare
Heath, Chip & Van
Förlag
Random House UK
Utgivningsår
2008
Omfång
294 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
130 x 197 mm Ryggbredd 18 mm
Vikt
216 g
Språk
English
Baksidestext
What is that makes urban myths so persistent but many everyday truths so eminently forgettable? How do newspapers set about ensuring that their headlines make you want to read on? And why do we remember complicated stories but not complicated facts? In the course of over ten years of study, Chip and Dan Heath have established what it is that determines whether particular ideas or stories stick in our minds or not, and "Made to Stick" is the fascinating outcome of their painstaking research.Packed full of case histories and thought-provoking anecdotes, it shows, among other things, how one Australian scientist convinced the world he'd discovered the cause of stomach ulcers by drinking a glass filled with bacteria, how a gifted sports reporter got people to watch a football match by showing them the outside of the stadium, and how high-concept pitches such as 'Jaws on a spaceship' ("Alien") and 'Die Hard on a bus' ("Speed") convince movie executives to invest vast sums of money in a project on the basis of almost no information. Entertaining and informative by turns, this is a fascinating and multi-faceted account of a key area of human behaviour. At the same time, by showing how we can all use such cleverly devised strategies as the 'Velcro Theory of Memory' and 'curiosity gaps', it offers superbly practical insights, setting out principles we all can adopt to make sure that we get our ideas across effectively.