Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Motivation : motivationsteorier & praktisk tillämpning
Motivation : motivationsteorier & praktisk tillämpning Motivation : motivationsteorier & praktisk tillämpning

Motivation : motivationsteorier & praktisk tillämpning

Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 275 sidor.

Nära nyskick. Hel och ren.
Tummade pärmar.
Troligen är boken oläst.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147097326
Titel
Motivation : motivationsteorier & praktisk tillämpning
Författare
Hedegaard Hein, Helle
Förlag
Liber
Utgivningsår
2012
Omfång
275 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
374 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Ytterst få ledare skulle hävda att organisationer kan nå bästa möjliga resultat med omotiverade medarbetare. Trots detta står de klassiska motivationsteorierna och samlar damm. När ledare vill komma underfund med hur de ska få medarbetarna att realisera sin fulla potential, söker de sig inte till dessa teorier och metoder. Vilket är synd, för de klassiska motivationsteoretikerna var väldigt insiktsfulla, och många av dem var långt före sin tid – så långt att teorierna kanske först nu kommer till sin fulla rätt.
Boken består av fyra delar där den första delen, ”Perspektiv”, ger en introduktion till motivationsteorins historiska utveckling och metateoretiska perspektiv, från behaviorismen till den existentiella psykologin.
I del två presenteras ”Klassiska motivationsteorier”, från Maslow till Hackman & Oldham. och i del tre, ”Motivation i vår tid”, följs spåren från de klassiska teorierna till nya motivationsteorier om den högspecialiserade, kreativa medarbetaren och vidare fram till de senaste trenderna inom motivationslitteraturen.
Den sista delen, ”Motivation i praktiken”, bygger en bro mellan teori och praktik genom fyra illustrativa fall och genom en rad reflektioner kring hur man i praktiken kan undersöka medarbetarnas motivation.
Om författaren
Helle Hedegaard Hein är verksam vid Institut for Ledelse, Politik og Filosofi vid Copenhagen Business School.