Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Kommunikation i organisationer

Kommunikation i organisationer

Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2012. 281 sidor.

Nära nyskick. Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet.

Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147094837
Titel
Kommunikation i organisationer
Författare
Heide, Mats
Förlag
Liber
Utgivningsår
2012
Omfång
281 sidor
Bandtyp
Danskt band
Vikt
514 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet.

Läs mer
Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse. I boken belyses frågor som:
- Vilka nyckelbegrepp behöver du känna till för att arbeta praktiskt med en organisations kommunikation?
- Varför är kommunikationen så viktig för chefer och ledare?
- Hur kan chefers kommunikativa roll förstås och utvecklas?
- Vad är interna sociala medier och hur fungerar användningen av dem i dagens organisationer?

Kommunikation i organisationer gavs ut första gången 2005, och den var då - och är fortfarande - den enda svenska boken i ämnet organisationskommunikation.

Boken utgör en brygga mellan den senaste forskningen om organisationskommunikation och den kommunikation som sker i organisationer varje dag. Den är uppskattad bland såväl studenter som yrkesverksamma i organisationer. I den tredje upplagan är alla kapitel uppdaterade och omskrivna så att de tar hänsyn till den utveckling som skett inom området.

Boken är i första hand tänkt som en lärobok för studenter inom området organisationskommunikation, men den passar även på andra utbildningar som studerar organisationer, exempelvis inom organisationsteori/företagsekonomi, personalvetenskap/HR, sociologi och psykologi. Boken riktar sig även till yrkesverksamma kommunikatörer, chefer, projektledare, HR-specialister, marknadsförare och andra som arbetar praktiskt med kommunikation i organisationer.

Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.