Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Demokrati för förskolebarn : undervisning i åtta nyckelkompetenser
Demokrati för förskolebarn : undervisning i åtta nyckelkompetenser Demokrati för förskolebarn : undervisning i åtta nyckelkompetenser

Demokrati för förskolebarn : undervisning i åtta nyckelkompetenser

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2021. 296 sidor.

Gott skick. Fint skick, dock finns det ett tiotal sidor med rosa markeringar och några få med blyertsunderstrykningar

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144143750
Titel
Demokrati för förskolebarn : undervisning i åtta nyckelkompetenser
Författare
Heimer, Maria
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2021
Omfång
296 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 245 mm Ryggbredd 16 mm
Vikt
640 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Det finns en stark koppling mellan lärande och demokrati. För att kunna verka i demokratin som samhällsmedborgare behövs flera olika kompetenser och EU har formulerat åtta nyckelkompetenser för livslångt lärande. Lärandet är en demokratisk rättighet, något som varje barn i förskolan har rätt att få med sig från sin tid där, och då behöver barnet få god undervisning i de åtta nyckelkompetenserna. Att undervisa för lärande kräver att förskolepersonalen har kunskap inom de åtta kompetensområdena och de kompetenser och förmågor som läroplanen framhäver att barnen ska få med sig från förskolan.

I boken går författarna in på hur förskolan – i både teori och praktik – kan nyttja förskolans vardags-och undervisningsrutiner så att barnen dels ges möjlighet att utveckla sitt inflytande och sitt demokratiska tänkande, dels ges möjlighet att utvecklas så långt det är möjligt inom de åtta kompetensområdena. Boken inspirerar till en samtalande, inkluderande, likvärdig och demokratisk förskola.

Boken vänder sig till förskollärarstudenter i utbildning och förskollärare och personal i arbetslag, till förste förskollärare och rektorer i förskolan.