Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Leda läsfrämjande : om barns och elevers läsning och hur den kan utvecklas

Leda läsfrämjande : om barns och elevers läsning och hur den kan utvecklas

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2023. 192 sidor.

Nyskick. Helt nytt oläst exemplar.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144166490
Titel
Leda läsfrämjande : om barns och elevers läsning och hur den kan utvecklas
Författare
Heimer, Maria
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2023
Omfång
192 sidor
Bandtyp
Flexband
Mått
155 x 228 mm Ryggbredd 13 mm
Vikt
190 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Barn och unga läser allt mindre och färre timmar ägnas åt högläsning, både i förskolan/skolan och i hemmet. Med bristande läsförståelse följer en rad problem, både för individen och för samhället, och det läsfrämjande arbetet är därför av största vikt. Den här boken beskriver utifrån aktuell forskning hur du leder ett läsfrämjande arbete.

Leda läsfrämjande visar vilka förmågor som barn och unga behöver för att utvecklas som läsare, från förskolan till och med gymnasieskolan, samt vilken kompetens personalen behöver för att kunna vara aktiv i det läsfrämjande arbetet; för att kunna identifiera brister eller förbättringsområden och för att kunna ta fram relevanta insatser. Ett kapitel visar hur man bygger en integrerad och hållbar skolbiblio­teksverksamhet och ett annat handlar om utvecklings­arbete som gör skillnad i lärarnas läsfrämjande arbete och därmed i elevernas lärande.

Boken vänder sig till alla med ledningsansvar inom förskola, grundskola och gymnasieskola. Den är även relevant för språk-, läs- och skrivutvecklare samt för bibliotekspersonal.