Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
...och hur gör jag i klassrummet? : pedagogikforskning i praktiken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789127823600
Titel
...och hur gör jag i klassrummet? : pedagogikforskning i praktiken
Författare
Hendrick, Carl
Förlag
Natur & Kultur Akademisk
Utgivningsår
2019
Omfång
207 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
150 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
340 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Som lärare är det lätt att bli frustrerad över att pedagogisk forskning och praktik ibland känns väldigt långt ifrån varandra. Den forskning som bedrivs utmynnar ofta i fler frågor än raka svar. Hur använder jag den här forskningen konkret i undervisningen? Vad innebär den för mig i klassrummet?
...och hur gör jag i klassrummet? Pedagogikforskning i praktiken tar fasta på den här frustrationen där de två författarna Carl Hendrick och Robin Macpherson, båda lärare med lång erfarenhet, intervjuar några av de främsta pedagogiska tänkarna idag, till exempel Dylan Wiliam, Daisy Christodoulou, David Didau och Doug Lemov. Berörda områden är bland annat bedömning, motivation, minnesträning, psykologi och lärandemyter. Frågorna som ställs är rättframma och relevanta vilket ger konkreta svar som kan användas direkt i klassrummet.
...och hur gör jag i klassrummet? vänder sig till alla verksamma lärare som söker ett handfast, helhetstäckande undervisningsstöd.
Carl Hendrick är fil. dr i pedagogik på Wellington College i England. I grunden är han engelsklärare. Robin Macpherson är historielärare och just nu vice rektor på Dollar Academy (en framstående internatskola) i Skottland. Både Carl och Robin har lång erfarenhet av läraryrket och föreläser ofta vid konferenser om skola och utbildning, till exempel researchED.
Sagt om boken:
”Frågorna och svaren i boken, i god översättning från engelska (och emellanåt är det brittiska förhållanden som skiner igenom), tror jag kan vara en inspiration i yrkesverksamheten och sporra till diskussion i arbetslagen ute på skolorna.”
Linus Björk, BTJ-häftet nr 2, 2020.