Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Att äga ett ord. Framgångsrik positionering från Jack uppskäraren till Iprenmannen

Att äga ett ord. Framgångsrik positionering från Jack uppskäraren till Iprenmannen

Inbunden bok. Liber. 1:1 uppl. 2010. 179 sidor.

Nära nyskick. Format 24,5 x 17,5 cm Vikt 500 g.
Inbundet laminatband, illustrerad med sv/v foton. INNEHÅLL: Ett enda ord räcker. Så här använder du boken 1. Hjärnockupation och hjärntrötthet 2. Positionering i praktiken - internationellt 3. Positionering i praktiken - Sverige 4. Vägen till ett särskiljande ord 5. Källor och register.
// Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [0995]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147095667
Titel
Att äga ett ord : framgångsrik positionering från Jack uppskäraren till Iprenmannen
Författare
Lindqvist, Henric
Förlag
Liber
Utgivningsår
2010
Omfång
180 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
500 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad har Volvo, Ryanair och prinsessan Diana gemensamt? De är alla exempel på framgångsrik positionering, det vill säga konsten att erövra och äga ett särskiljande ord på marknaden. Att äga ett ord belyser ett tjugotal människor, företag, produkter och tjänster som har trängt igenom bruset. Utifrån dessa fallstudier ger boken handfasta tips och råd om vad som krävs för att kunden ska välja ditt varumärke istället för någon av konkurrenterna.

Att äga ett ord vänder sig till företagsledare, marknadschefer, kommunikatörer och alla andra som vill veta hur en verksamhet kan förflytta sin största säljbara skillnad från styrelserummet till målgruppens hjärnor.

"I Att äga ett ord lyckas Henric Lindqvist beskriva det fokuserade affärsmannaskapet, där varje åtgärd och händelse talar samma språk. Så byggs ett framgångsrikt varumärke. Och så skapas förutsättningar för tillväxt, långsiktig lönsamhet och medarbetarnas engagemang. Denna förståelse är avgörande för svenskt näringslivs framtida konkurrenskraft i den globala ekonomin."

– Jan Carlzon, affärsman, författare till Riv pyramiderna!

Om författarna
Henric Lindqvist arbetar som strategisk copywriter. Han har utarbetat positioneringsstrategier för omkring fyrtio varumärken, varav ett tiotal med miljardomsättning. Henric är fil. kand. vid Lunds universitet och har lång erfarenhet från näringslivet och reklambranschen. Han är femfaldig pristagare i reklamtävlingen 100-wattaren och vinnare av Svenska Publishing-Priset.