Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Vad har kvalitet med skola att göra?

Vad har kvalitet med skola att göra?

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 216 sidor.

Nyskick. Oläst, perfekt skick. Boken belyser skola och kvalitet i olika kontext och undersöker begreppets sociala konstruktion och relativa innebörd. Boken ger en god inblick i analyser av begreppet, utvärdering, kommunala strategier, styrningsfrågor och i konkrets projekt.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144034386
Titel
Vad har kvalitet med skola att göra?
Författare
Holmlund, Kerstin
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2004
Omfång
216 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
316 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Kvalitetsbegreppet används allt oftare i skoldebatten, ibland som om dess betydelse vore entydig och solklar för alla. Vad har kvalitet med skolan att göra? belyser skola och kvalitet i olika kontext och undersöker kvalitetsbegreppets sociala konstruktion och relativa innebörd. Boken ger såväl praktiknära som teoretisk belysning av skolans förändrings- och utvecklingsarbete i en tid av avreglering, decentralisering och målstyrning. Kvalitetsbegreppet utgör en sammanhållande länk mellan bokens kapitel, vilka rör sig från skola och förskola till kommunal förvaltning för att slutligen behandla såväl nationell som internationell forskning. Det betyder att läsaren får god inblick i utbildningsområdet via konkreta skolprojekt, kommunala strategier, styrningsfrågor, analyser av kvalitetsbegrepp och utvärdering.
Vad har kvalitet med skolan att göra? är också en bok om ett projekt. Den har tillkommit genom samarbete mellan lärare/pedagoger, kommunala tjänstemän och forskare i kommunala skolprojekt. Stimulerade av samarbetet tog författarna steget vidare till samtal om egna texter, något som slutligen lett fram till denna antologi.
Boken vänder sig till alla som är yrkesverksamma inom skola och förskola och till dem som har skolfrågor som sitt ansvarsområde, såsom politiker och kommunala tjänstemän. Den kan också med fördel användas inom lärarutbildningen och rektorsutbildningen.