Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Visual research. An introduction to research methodologies in graphic design

Visual research. An introduction to research methodologies in graphic design

Häftad bok. AVA Publishing. 2005. 192 sidor.

Mycket gott skick. ENGELSK TEXT. Stort format 30 x 22 cm Vikt 965 g.
Häftad bok med mjuka pärmar och invikta flikar, rikt illustrerad i sv/v och färg. "Visual Research explores both quantitative and qualitative research methods in visual communication. The latest title in the AVA Academia imprint, this book addresses the need for an extensive discussion of problem-solving processes in the graphic design field. Fully illustrated with reference to real-life case studies it eschews standard analyses of 'end product' artefacts to discuss the relatively unexplored process of design analysis. Examining areas such as audience, communication theory, semiotics and semantics this book is aimed at all creative professionals wishing to explore research methods within visual media design." CONTENTS: 1. Why and how? The role of research in graphic design 2. Methods - Ways of thinking. Analysis and proposition 3. Visual research. Theoretical and practical models 4. Audience and message. Two-way communication 5. Process and materials. Making meaning 6. Synthesis. Research and production. Glossary of terms. Further resources. Index.
// De allra första sidorna har några mm:s reva i framsnittet, namnad med initialer på framfliken. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [2263]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9782940373208
Titel
Visual research : an introduction to research methodologies in graphic design : Required Reading Range [Elektronisk resurs]
Författare
Noble, Ian - Bestley, Russell
Förlag
AVA Publishing
Utgivningsår
2007
Språk
English