Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Se barnet inifrån – att arbeta med anknytning i förskolan

Se barnet inifrån – att arbeta med anknytning i förskolan

Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2016. 199 sidor.

Gott skick. Spår av fuktkontakt bakpå boken; lite buckligt bakre omslag, och delvis ojämnhet även i den senare delen av inlagan.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789127146471
Titel
Se barnet inifrån : att arbeta med anknytning i förskolan
Författare
Brandtzaeg, Ida
Förlag
Natur & Kultur Akademisk
Utgivningsår
2016
Omfång
199 sidor
Bandtyp
Danskt band
Mått
150 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
350 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Se barnet inifrån riktar sig till dig som är verksam inom förskolan eller som går förskollärarutbildningen. Barn behöver varma och inkännande vuxna runtomkring sig för att själva utvecklas till trygga individer. För de allra flesta barn är föräldrar eller vårdnadshavare de främsta anknytningspersonerna, men du som förskolelärare kommer ofta på en klar andraplats.


Med hjälp av anknytningsteori och den så kallade Trygghetscirkeln förklarar Brandtztæg, Torsteinson och Øiestad hur man i förskolan kan komplettera den trygghet barn får av sina föräldrar under den viktiga förskoletiden. Se barnet inifrån – att arbeta med anknytning i förskolan ger värdefull kunskap om barns psykiska hälsa, anknytning och känsloreglering.
Boken har ett mycket bra upplägg och den är lätt att ta till sig med många exempel från förskolans vardag. Litteraturen om förskolan domineras av ett lärandeperspektiv idag och det är befriande att läsa denna viktiga bok om barnens socioemotionella utveckling och behov. Det är en bok som får pedagogen att stanna upp och reflektera och som ger näring åt ett förhållningssätt som blir gynnsamt för barnets utveckling både kognitivt och socialt.

Ulf Mårtensson, BTJ-häftet nr 12, 2016