Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Så skapas hög lönsamhet. Lönsamhetens fyra grunder

Så skapas hög lönsamhet. Lönsamhetens fyra grunder

Inbunden bok. ProcentFörlaget. 1 uppl. 2012. 243 sidor.

Nära nyskick. Format 21,5 x 15,5 cm Vikt 630 g.
Inbundet förlagsband med utstansning, illustrerad med tabeller, diagram och teckningar mestadels i färg, grönt läsband. INNEHÅLL: Så skapas hög lönsamhet. FÖRSTA GRUNDEN 1 - Intäkter. Tar vi betalt för allt vi ska? Tar vi betalt för allt vi bör? Kan vi få mer betalt för något? Kan vi ta betalt för något mer? Ska man alltid försöka ta mer betalt? ANDRA GRUNDEN 2 - Kostnader. Sänk eller eliminera. Sänka kostnader. Eliminera kostnader. TREDJE GRUNDEN 3 - Verksamhetens tillgångar. Minska mängden. Öka utnyttjandet. FJÄRDE GRUNDEN 4 - Verksamhetens finansiering. Med andras pengar. Med egna pengar. Sammanfattning. Börja bygga hög lönsamhet. Tre bra verktyg för lönsamhetsutveckling. Fler tips och råd.
// Inga anteckningar, små diskreta hanteringsspår. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [1631]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789197593724
Titel
Så skapas hög lönsamhet : Lönsamhetens fyra grunder
Författare
Fredriksson, Ingemar
Förlag
ProcentFörlaget
Utgivningsår
2012
Omfång
248 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
155 x 215 mm Ryggbredd 18 mm
Vikt
560 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Företag är till för att tjäna pengar och de anställdas främsta uppgift är att bidra till lönsamheten. Problemet är att de flesta anställda inte känner till lönsamhetens fyra grunder. Denna bok är skriven på ett sådant sätt att man kan dela ut den till alla anställda i ett företag eller på en avdelning och därefter ha en konstruktiv diskussion om hur alla kan bidra till en högre lönsamhet. Boken är naturligtvis extra lämpad för alla som har ett direkt ansvar för lönsamheten. På ett lättfattligt sätt förklaras lönsamhetens fyra grunder utifrån det lönsamhetsutvecklande perspektivet på företagsekonomi. Boken innehåller också många inspirerande exempel på hur kraftigt ökad lönsamhet skapats med enkla medel i olika branscher.
Ingemar Fredriksson har gedigen erfarenhet av management, affärsutveckling och marknadföring. Han har arbetat i såväl familjeföretag som enheter i större koncerner samt i koncernledning. Egna erfarenheter har kompletterats med andras genom åren
som konsult och ger en bred flora av exempel som han delar med sig av i sina böcker. Böckerna innehåller även konkreta verktyg och modeller, såväl egenutvecklade som forskningsbaserade, som gör att läsaren lätt skall kunna applicera dem på sin egen verksamhet.