Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
LÄRARE AV I MORGON

LÄRARE AV I MORGON

Häftad bok. Lärarförbundets Förlag. Första uppl. 2000. 238 sidor.

Nyskick. Inga namn, inga understrykningar eller andra markeringar.
LÄRARE AV I MORGON - PEDAGOGISKA MAGASINETS SKRIFTSERIE NR ETT. Ur författarnas förord: " Denna bok kan te sig en smula besynnerlig. Den handlar om läraryrkets framtid och den har tillkommit genom våra gemensamma forskarmödor. Att forska innebär ju att kraftfullt, ihärdigt och redigt studera sitt forskningsobjekt. Men vad som framförallt utmärker framtiden är att den ännu inte finns. Så hur kan man studera något som inte finns? Vi har utgått från en - i vårt tycke- tämligen rättfram princip. Vi är övertygade om att morgondagens lärare finns redan i dag. Lärare utövar sitt yrke på olika sätt. Det är högst rimligt att anta att det framtida sättet att utöva läraryrket på finns också i dag - även om det är mindre vanligt. Men hur vet vi vilket sätt som kommer att bli vanligare i framtiden?" Vad skiljer morgondagens lärare från gårdagens? I det samhälle som växer fram är skolans primära uppift inte främst att ge 'färdiga' kunskaper. Än viktigare är det att utveckla redskap för elevernas förvärvande av nya kunskaper och kompetenser, att bidra till deras möjlighet att hantera och värdera information. [...] I dagens pedagogiska diskussioner ställs oftast frågor om hur man ska göra utan hänsyn tagen till eventuella syften. Ingrid Carlgren och Ference Marton efterlyser i stället ett vad-perspektiv i såväl debatt som i det faktiska skolarbetet. Det innebär att den betoning som lagts på undervisning bör ersättas av lärande, att ställningstaganden om metod ersätts av tankar om mål och resultat. " 21 x 14 cm. 377 g. ISBN 9185096776

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen