Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Man ser inte gruppen för alla barn – Individer, grupper och kommunikativa möten i förskolan

Man ser inte gruppen för alla barn – Individer, grupper och kommunikativa möten i förskolan

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:1 uppl. 2014. 196 sidor.

Nära nyskick. Boken är så gott som ny, endast mycket lätta hanteringsspår.
"Förskolan är och har av tradition varit en social arena där just att lära sig vara tillsammans och bli deltagare i grupp varit det centrala. I dag blir dock både förskolan och samhället alltmer individualiserat. I Man ser inte gruppen för alla barn diskuterar vi förskolan i ljuset av spänningsfältet mellan individ och grupp. Bland annat diskuteras hur barngruppen kan bli en positiv resurs för barns lärande inom olika lärandeområden såsom språk, matematik och musik, och vad man som förskollärare kan göra för att alla barn ska bli delaktiga i förskolans verksamhet."

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144105086
Titel
Man ser inte gruppen för alla barn - Individer, grupper och kommunikativa möten i förskolan
Författare
Pramling Samuelsson, Ingrid
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2014
Omfång
196 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
371 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Förskolan är och har av tradition varit en social arena där just att lära sig vara tillsammans och bli deltagare i grupp varit det centrala. I dag blir dock både förskolan och samhället alltmer individualiserat. I Man ser inte gruppen för alla barn diskuterar vi förskolan i ljuset av spänningsfältet mellan individ och grupp. Bland annat diskuteras hur barngruppen kan bli en positiv resurs för barns lärande inom olika lärandeområden såsom språk, matematik och musik, och vad man som förskollärare kan göra för att alla barn ska bli delaktiga i förskolans verksamhet.

Man ser inte gruppen för alla barn kan bidra till att diskutera och reflektera över hur man ser på sitt nuvarande eller kommande uppdrag i förskolan och hur barn som individer och grupper kan träda fram och stöttas i olika sammanhang och i relation till olika innehåll.
Boken vänder sig till såväl studenter på olika utbildningsnivåer som till verksamma inom förskolans praktik.