Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Grundläggande färdigheter – och färdigheters grundläggande – [ISBN: färdigheternas]

Grundläggande färdigheter – och färdigheters grundläggande – [ISBN: färdigheternas]

Häftad bok. Studentlitteratur AB, Lund. 2:5 uppl. 2015. 192 sidor.

Gott skick. Överstruken ägarsign. I en mindre del av boken förekommer överstrykningar. Två uträtade hundöron. I övrigt tämligen välhållen. "Denna bok skildrar en specifik didaktik och beskriver ett arbetssätt som bygger på tillit till barns och elevers vilja och intresse för att lära sig. Det innebär att lärare skall följa, stödja, utmana och dela erfarenheter genom att både leda och låta sig ledas i barns erfarenhetsvärld. Utmaningen ligger i att lärare vidareutvecklar sin skicklighet i att göra barns och elevers förståelse till innehåll i verksamheten."

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144040974
Titel
Grundläggande färdigheter : och färdigheternas grundläggande
Författare
Pramling Samuelsson, Ingrid
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2007
Omfång
192 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
Vikt
284 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Att utveckla barns och elevers förståelse, att lära dem lita till sina egna idéer och aktivt delta i processen är viktiga mål för verksamheten i förskola och skola.Denna bok skildrar en specifik didaktik och beskriver ett arbetssätt som bygger på tillit till barns och elevers vilja och intresse för att lära sig. Det innebär att lärare skall följa, stödja, utmana och dela erfarenheter genom att både leda och låta sig ledas i barns erfarenhetsvärld. Utmaningen ligger i att lärare vidareutvecklar sin skicklighet i att göra barns och elevers förståelse till innehåll i verksamheten.

Boken delas in i följande områden: Bakgrund som redogör för teoretiska perspektiv, centrala begrepp och viktiga principer för barns lärande och utveckling.Beskrivning av barns förståelse genom intervjusvar av hur de erfar innehållsaspekterna natur, samhälle, läsning och skrivning samt matematik.Exempel på hur lärare och barn har arbetat med dessa aspekter i tematisk form.

Diskussion som belyser betydelsen av hur lärare kan vidareutveckla sin yrkesskicklighet till en fördjupad profession där det aktiva barnet utmanas.Boken är avsedd för grundutbildning av lärare men kan också läsas av dem som arbetar i förskola och skola för att vidareutveckla skicklighet i att utmana lärande barn och elever.