Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Leda och utveckla skolan. Ett underlag för samtal om skolledarskap

Leda och utveckla skolan. Ett underlag för samtal om skolledarskap

Häftad bok. Förlagshuset Gothia. 2004. 96 sidor.

Mycket gott skick. Format 21 x 15 cm Vikt 195 g.
Häftad bok med mjuka pärmar. Ett underlag för samtal om skolledarskap. INNEHÅLL: Förord; Ledningsgruppen - navet i skolans ledning; Delegation - en fråga om tydlighet och ansvar; Att vara skolledare; Skolledares lojalitet; Att påverka sin arbetssituation; Stöd till lärarna; Leda mot målen; Det pedagogiska ledarskapet; Utveckling av skolan; Lärande; Ledningsdeklaration; Avslutande kommentarer samt Litteratur. // En liten flik är bortklippt på titelbladet där namning funnits, inga anteckningar, främre pärmen har diskret vikning. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [3129]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9172054514
Titel
Leda och utveckla skolan
Författare
Persson, Ingvar
Förlag
Gleerups
Utgivningsår
2004
Omfång
96 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
190 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Ett underlag för samtal om skolledarskap
Hur ska skolledaren klara av att möta alla förväntningar och krav, både sina egna och andras? I Leda och utveckla skolan resonerar författaren kring denna fråga och visar på ett realistiskt och konstruktivt förhållningssätt. Ledningsgruppen, delegation, press och stress, stöd till lärarna, det pedagogiska ledarskapet och skolutveckling är några av de frågor som behandlas. Författaren belyser särskilt de biträdande rektorernas situation.

Med sina konkreta diskussionsfrågor och reflektioner passar Leda och utveckla skolan väl som underlag för arbetet i skolans ledningsgrupp men också på rektorsutbildningen.